Özürlü Hakları

Özel Eğitime ve korunmaya ihtiyaç duyan çocukları yetiştirmek için ÖZEL tedbirler alınır.
Zorunlu ilköğrenim çağında bulundukları halde, zihnen, bedenen, ruhen ve sosyal bakımdan Özürlü olan çocukların Özel Eğitim ve öğretim Görmeleri sağlanır.

Özel Eğitim gerektiren bireylerin Türk Milli eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda genel ve mesleki Eğitim Görme Haklarını kullanabilmeleri sağlanır.

Okullarda kaynaştırma eğitimine ağırlık verilmektedir
Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Eğitime muhtaç kişilere iş hayatında geçerliliği olan görevlere hazırlayıcı ÖZEL meslek kursları düzenler. Kursların düzenlenmesinde ve uygulanmasında bu kişilerin ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri dikkate alınır. Kurslara katılanlar kursa devam ettikleri sürece Kanunun çırak ve öğrencilere verdiği haklardan yararlanırlar.
Özel Eğitim gerektiren bireylerin egitsel Tanılaması tüm illerde rehberlik ve araştırma merkezleri bulunmaktadır.   Özürlü çocuğu olan aileler buralara başvurarak çocukları Hakkında danışmanlık hizmeti alabilirler.
Türkiye'de Özürlülere Eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerini Milli Eğitim Bakanlığı ve Sosyal Hizmetler ve çocuk Esirgeme Kurumu vermektedir. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danisma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sosyal Hizmetler ve çocuk Esirgeme Kurumunda ise Özürlülerin ve Felçlilerin Rehabilitasyonu Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülmektedir.

Uzun süre hastanede yatan çocuklar için bazı hastaneler bünyesinde"hastane ilköğretim okulları" bulunmaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı ve SHCEK Genel Müdürlüğü kendi çıkardığı mevzuatlara dayanarak ÖZEL statüdeki kuruluşlar için açılış izni veren denetimini yapan kurumlardır. Bu kurumlar ÖZEL, tüzel ve kamu tüzel kişilerince açılıp işletilmektedir.

Özürlü çocuğun resmi veya Özel Eğitim merkezlerinde aldıkları gelişim ve Eğitime ilişkin giderlerin bir kısmı çalışılan kurum, emekli sandığı ve sosyal sigortalar kurumu tarafından karşılanmaktadır. Emekli sandığına ve sosyal sigortalar kurumuna bağlı kişilerin çocuk Özel Eğitimleri için 2005 yılı itibari ile en fazla 305 milyon TL Eğitim yardımı yapılmaktadır.

işitme engelli öğrenciler meslek liselerine sınavsız yerleşebilmektedir

işitme engellilere okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde gündüzlü ve yatılı olarak Eğitim hizmeti verilmektedir

Orta öğrenimlerini tamamlayan işitme Özürlü öğrenciler yüksek öğrenimlerini Eskişehir Anadolu
Üniversitesine bağlı Entegre Yüksek Okulunda sürdürebilir.