UNICEF nedir ne işe yarar kim ne zaman kurdu amacı açılımı nedir? hakkında bilgi

UNİCEF Dünya çocuklarının sağlık, beslenme, bakım vb. konularındaki gereksinimlerini karşılamak amacıyla kurulan (1946), Birleşmiş Milletlere bağlı özel örgüt. UNİCEF sözcüğü, “United Nations İnternational Childern’s Emergency Fund” (Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu) sözcüklerinin baş harflerinden oluşturulmuş bir terimdir.

UNİCEF önceleri İkinci Dünya Savaşı’nın Avrupa ülkelerinde kimsesiz, aç ve bakımsız çocuklara yardım etmeyi amaçlıyordu; daha sonra bu konudaki yardım programları, gelişmekte olan ya da az gelişmiş ülkelerdeki yoksul çocukların çeşitli gereksinmelerini karşılama amacına yöneltildi.


UNİCEF kısa sürede üye sayısını l00’ün üstüne çıkardı ve gönüllü olarak yardım eden ülkelerin sayısı da 130’u geçti. Türkiye de 1954 yılında UNİCEF’e üye oldu; bu üyelik 6367 Sayılı yasayla onaylandı ve buna dayanılarak bir “Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu Türkiye Temsilciliği” kuruldu. Bu temsilciliğin temel sağlık, ana ve çocuk sağlığı konularında yaptığı çalışmalar, Birleşmiş Milletlere bağlı birtakım örgütler (Dünya Sağlık Örgütü vb.) ve bazı bakanlıklarla (Sağlık ve Sosyal Yardım, Milli Eğitim, Tarım) işbirliği yapılarak yürütülür.