Reklam nedir neden nasıl yapılır ne işe yarar? hakkında bilgi

REKLAM ticari, sınai, kültürel vb. bir kuruluşu tanıtmak ya da herhangi bir malın, bir ürünün satışını artırmak amacıyla kullanılan çeşitli yolların genel adı.

Temel amacı satışları artırmak olan reklamcılığın koku ilk çağlara kadar uzanır; ancak bu alanda özellikle çağımızda büyük gelişmeler olmuş ve reklamcılık iş dünyasını, dolaylı olarak da insanların yaşamını, derinliğine etkilemeye başlamıştır.


İnsanların ilgisini uyandırarak onlarda istek (talep) yaratmak, reklamcılığın özünü oluşturur. Bu amaçla, bu konuda çeşitli bilimsel tekniklerden (reklam psikolojisi, örgütü, araçları vb.) yararlanılmakta ve dev reklam şirketleri “satış” için büyük paralar harcamaktadır.


Kapitalist ekonomilere özgü bir girişim olan reklamcılığın, gelişmiş sanayi ülkeleri açısından yararları ve zararları tartışma konusu olabilir.