Öğretim nedir ne anlama gelir önemi nedir? hakkında bilgi

ÖĞRETİM belli bir amaçla gerekli bilgileri ve becerileri öğretmek eylemi. Günümüzde öğretim denince “eğitim”, eğitim denince de “öğretim” gelir insanın aklına. Çünkü bu kavramlar birbirinden ayrılmayan eşanlamlı kavramlardır.

Çocukları ve gençleri yetiştirmek, toplumu oluşturan bütün bireyleri yararlı ve etkili duruma getirmek gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak, yeteneklerini ortaya çıkarıp geliştirmek, iş ve sanat alanlarında insanları üretici ve yaratıcı bir duruma getirmek için yapılan eğitim çalışmaları, aynı zamanda “öğretim” çalışmalarıdır.


Bu nedenle, çağdaş toplumlarda her eğitim kurumu, yukarıdaki amaçları yerine getirmekle yükümlüdür. Toplumsal gelişmeler ve değişmelere koşut olarak eğitim-öğretim alanında büyük gelişmeler olmuştur: Öğrencileri yakından tanıyıp onlara rehberlik eden, öğrenme işinde öğrencilerin ilgisini uyandırıp onları güdüleyen, okulla yaşam arasında gerçek bir bağ kurarak üretime yönelik çalışmalara önem veren, yaratıcı yetileri geliştiren, serbest ve açık bir disipline dayanan yeni öğreti yöntemleri, genellikle ezbere dayanan ve zorlayıcı bir nitelik taşıyan eski eğitimin yerine geçti.


Böylece öğretim, gerekli bilgi ve becerilerin, alışkanlıkların, tutum ve davranışların kazandırılması için örgütlendirilmiş çeşitli eğitim çalışmalarını kapsamına aldı. Günümüzde çağın, toplumun, çocuğun ve gencin gereksinmelerine ve özelliklerine göre hazırlanan öğretim programlarına dayanan bir öğretim yapılmaktadır. Toplumsal, bilimsel ve teknik gelişmelerin etkisiyle, zamanla değiştirilip geliştirilen bu programlar, ülkemizde ve diğer ülkelerde, genellikle dört öğretim basamağına göre hazırlanıp uygulanmaktadır.


Bir başka deyişle bir toplumda öğretim genel olarak dört öğretim basamağını kapsamına almaktadır: Okul öncesi öğretim; ilköğretim (genellikle 6-11 yaşları kapsar ve hemen hemen bütün ülkelerde zorunludur); ortaöğretim (genellikle 12-18 yaşları kapsar ve bazı ülkelerde zorunludur); yükseköğretim (yüksek düzeyde öğretim ve bilimsel araştırma kurumlarını kapsar).