MODA insanların yaşamlarını birçok yönden (mobilya, giyim, düşünce, davranış vb.) etkileyen toplumsal olgu. Moda, çağdaş toplumlarda bireylerin kendilerinden üstün düzeydeki kişileri taklit etmelerinden doğar ve sürekli olarak değişir.
İnsanların günlük yaşamını derinliğine etkileyen ve günlük konuşmalarda oldukça sık kullanılan moda sözcüğünün birkaç anlamı vardır: 1. Süs, giyim, mobilya vb. kullanışlarını ve biçimlerini geçici olarak düzenleyen kurallar; 2. Mevsimlere göre giysilerde yapılan değişik1ikler 3. Toplumsal beğeni, bir şeye karşı gösterilen büyük ilgi; 4. Genellikle uyulan davranış biçimi, anlayış, alışkanlık vb.
Gerçekten de moda, oldukça değişik ve karmaşık bir anlamı olan, geniş kapsamlı toplumsal bir olgudur. Moda kavramı, önce giyim ve davranış konularında ağır basan görüşleri, sonra da edebiyat, güzel sanatlar, ahlak, toplum, din ve bilim alanlarındaki anlayış değişimlerini belirtir.
Bir modanın başlama ve değişme nedenleri, amaçları oldukça karmaşık koşullara bağlıdır. Modanın kazanç amaçlarına yönelmesi, bu karmaşıklığı büsbütün artırır. Reklam ve satış kurumları çeşitli yenilikler ortaya atarlar; ancak bunların moda durumuna gelip gelmemesi kamuoyunun seçimine bağlıdır.
Modayı doğuran dinamik etken, insanoğlunun yeni biçimler ortaya koyma tutkusudur. Çünkü insan, yaşamın tek düzeli ve güç akışından kurtulmak için biçim değişiklikleri arar. İlerlemelere bağlı değişiklikler, süslenmekten çok, yararlı olmak isteğinden doğar; oysa moda böyle bir ilkeye bağlı değildir. Modadaki, yenilikler, yalnızca değişiklikler için yapılan yeniliklerdir; yararlı olmak amacı taşımazlar.