Şehirler arası seyahat izni belgesi nereden nasıl alınır şartları nelerdir kimler alabilir numarası kaç?

Artan Corona virüs vakaları sonrası yeni tedbirler alınıyor. Virüsün bulaşma seyrini önlemek amacı ile seyahat izin belgesi olmayanların havadan ve kara yoluyla seyahat edemeyecekleri bildirildi. Peki Şehirler arası seyahat izni belgesi nedir, bu belgeyi kimler nereden ve nasıl alabilecek şartları nelerdir? Seyahat izin belgesi talepleri hangi numaradan yapılacak?


Seyahat izni nasıl alınır?

Otogar ve havaalanlarında bu amaçla oluşturulan başvuru masaları var ve o başvuru masalarına talebin iletilmesi gerekiyor.

Bakanlık tarafından bu işlemleri için tahsis edilecek olan Alo 199 çağrı merkezine ile başvuru yapılması gerekiyor.

İçişleri Bakanlığı e-başvuru sistemi üzerinden de seyahat izin belgeleri alınabilecek. Seyahat izin belgeleri bireysel başvuruları da elden verilecek.

Seyahat izin belgesini kimler alabilecek şartları nelerdir?

1 - Tedavi için doktor kararıyla sevk edilenler, yani başka şehre tedavi için gidecek olanlar,

2 - Birinci derecede yakını vefat edenler ya da sağlık durumu ağırlaşmış kötüye gidenler,

3- Son 15 gün içerisinde bir başka şehre gelip, kalacak yeri olmadığını belgeleyenler kaymakamlık izni ile seyahat edebilecek.

Telefondan ve elektronik başvuruların sonuçları vatandaşlara e-mail, mesaj veya telefonla bildirileceği açıklandı.

İşçi ve çalışan servisleri şehirler arası seyahat kısıtlamasından muaf tutuldu. Bu muafiyet Bakanlık tarafından bir örnekle anlatıldı; örneğin, Gebze’de olan bir fabrikanın çalışanı İstanbul’dan Gebze’ye servisle seyahat edebilecek, ancak servisin yüzde 50 doluluk oranında olması gerekiyor.