Coğrafya nedir bölümleri nelerdir? kısaca anlamı

COĞRAFYA yeryüzünün doğal görünümü, insan toplulukları ve bunların etkinlikleri yönünden ele alan bilim. Coğrafya, yeryüzünü bugünkü haliyle, bileşenleriyle (engebeler, sıcaklık, yağış, bitki örtüsü, vb.) ve işlenme haliyle (yeryüzü ve yeraltı kaynaklarının işletilmesi, üretim, dağıtım ve tüketim) ele alıp inceler.


Coğrafya klasik olarak ikiye ayrılır:

Yerel coğrafya; belirli bir bölge ya da alandaki doğa ve insan olgularını, genel coğrafya; özgül coğrafya olgularını, dünya genelinde inceleyip irdeler.

Genel coğrafya da fiziksel coğrafya (arazi, iklim, sular, canlılar), beşeri coğrafya (nüfus) ve ekonomik coğrafya (üretim, tüketim) olarak bölümlere ayrılır.

Bu geleneksel bölümlemeler günümüzde de geçerli olmakla birlikte, son yıllarda coğrafya alanında daha bilimsel çözümlemelere ve daha çok istatistiğe dayanan yerel ve genel coğrafya ayırımını ortadan kaldıran bir kuramsal coğrafya anlayışı gelişmektedir.