Hiperaktivite nedir ?

Hiperaktivite nedir ?
çocuğun, yaşamının her anını etkileyen nörobiyolojik bir bozukluktur.
Hiperaktivite Kimlerde görülür?

çocukların %5 inde. Erkek çocuklarda kız çocuklara oranla 3 kez daha fazla. Her sınıfta ortalama bir ya da iki öğrencide görülür.

Hiperaktivite Yeni bir sendrom mudur?

Hayır. Değişik isimlerle anılmakla birlikte, 1900 lü yılların başlarından beri tanınan bir sendromdur. Günümüzde yaygın olan adları, Hiperaktivite Sendromudur.

Hiperaktivite de Sorun nedir?

Dikkati, tek bir noktaya odaklayamamak ve organize olamamak.
Hiperaktivitenin tıbbi bir açıklaması var mıdır?
Evet. Hiperaktivite Sendromu olan ve olmayan bireylerin beyinlerinin kimyasal metabolizmaları arasında farklılıklar saptanmıştır.
Hiperakitivite Nedeni nedir?

Tek bir nedeni yoktur. Konsantrasyonu sağlamak için milyonlarca beyin hücresi birarada çalışırlar.

Hiperaktivite Neden olmayan nedir?

Şeker ve diğer gıdalar Alerjiler Anne babaların yetiştirme tarzları.

Çocuğumda Hiperaktivite Sendromu varsa bunu nasıl anlarım?
Hiperaktivite Sendromu, her çocukta kendisini değişik olarak gösterir. Dikkat Eksikliği Sendromu olan bütün çocuklar, dikkatlerini yoğunlaştırmakta ve başladıkları işleri bitirmekte zorlanırlar. Bu zorluğun yoğunluğu çocuklar arasğ değişiklik gösterir. Ders dinlemenin ve yazıları tamamlamanın gerekli olduğu okul hayatğnda sorunlar başgösterir. Okul ödevleri yapılmaz ya da tamamlanmaz. Dinlemekte ya da direktiflere uymakta zorluk yaşanır. çevredeki en ufak olaylarla ya da kendi düşünceleri ile kolayca dikkati dağılır


Nasıl emin olabilirim?
Bu sendrom için ne tıbbi, ne nörolojik, ne de psikolojik tek bir test vardır. Dikkat Eksikliği Senromu olan çocukların %30 unda hiperaktivite yoktur. Onların ana sorunu dikkatlerini toplayamamak ve konsantre olamamaktır. Genellikle"uyurgezer" görünümünde, sessiz, uyuşuk ve aşırı duygusaldırlar. Dikkat Eksikliği Sendromu olan çocukların çoğu ise hiperaktif, düsüncesizce davranan ve organize olamayan bireylerdir. Genellikle, sürekli kıpırdanırlar ve vücutlerının bir parçası sürekli hareket halindedir. Bir yerde oturamazlar. Eşyalarını unuturlar ve kaybederler. Başladıkları işi bitirmeden bir diğerine başlarlar. Müdaheleci ve rahatsız edicidirler. Sıra bekleyemezler. Cevapları soruları beklemeden ağızlarından kaçırırlar. Düşünmeden tehlikeye atılırlar. Normal faaliyetleri"sıkıcı" bulurlar.


Çocuğunuzda Hiperaktivite Sendromu Varsa
* Olumlu davranışları pekiştirmek için olumlu onaylamalar kullanın.
* Olumsuz davranışların sonuçlarını, caydırıcı olabilmek için hemen uygulayın.
* Olumlu davranışları anında Ödüllendirmek için sonradan bir armağana çevrilmek üzere biriktirilebilecek fiş, çıkartma ya da tablo sistemini kullanınız.
* Her zaman bir adım Önde olun; olayları Önceden tartarak, doğru davranışı Önceden saptayın. çocuğunuza ondan beklediklerinizi, olumlu ve olumsuz sonuçlarını açıkca anlatın.
* Direktiflerinizi basit tutun. Daima kısa cümleler kullanın ve bir kerede bir ya da ikiden fazla direktif vermeyin.
* Sık sık gÖz gÖze gelmeye çalışın. Direktif verirken ya da açıklama yaparken çocuğun yüzünüze baktığından emin olun.
* Beklentilerinizi yeniden değerlendirin ve onların çocuğun duygusal seviyesine uygun olduğundan emin olun.
* çocuğunuzun hayatını kolaylaştırmak için gÖrsel ipuçları hazırlayın; çekmecelere içeriklerine gÖre etiket koyun, günlük programı için bir saat çizelgesi hazırlayın vb.
* Neye yetenekli olduğunu gÖzlemleyin. DEHS gÖrülen çocuklar sanata ve yaraticiliga yatkındır. Neyi yapamadığına odaklanmak yerine yetenegi olduğu konularda başarı kazanabilmesi için firsat yaratin.
* Evinizde aynı düzeni uygulamakta titizlenin ki bÖylece çocuk ne zaman kendisinden ne beklendiginden emin olabilsin. Akşamlari hep aynı saatte yatmasını, sabahları aynı saatte kalkmasını sağlamaya çalışın.