Engelli çocuklara da eğitim zorunluluğu getirilmeli

Kadirli’de bir çok engellinin ailesi tarafından evde saklandığını ve eğitim aldırılmadığını söyleyen Sagat, "İlçemizde yaklaşık 1350 kadar engelli var bunlardan sadece 750’si eğitim alıyor diğerleri ise evde ailesinin yanında hiç bir eğitim almadan kalıyor. Eğitim almayan zihinsel veya fiziksel engelli çocukların, ailelerinin eğitim konusunda yeteri kadar bilgisiz olmalarından dolayı çocuklarını eve hapis ettiklerini düşünüyorum. Devletimiz engellilere bir çok imkanlar sağlıyor bunlardan biride eğitim. Eğitim, Rehabilitasyon Merkezleri tarafından ücretsiz sağlanıyor. Çocuklarını eve hapseden aileler çocuklarının eğitim alma hakkını da gasp ediyor.” dedi
Engelli çocukların diğer normal çocuklar gibi eğitim alma zorunluğu olması gerektiğini dile getiren Sagat, "Engelli çocukların bir harf ,bir davranış ,bir beceri öğrenmesi hiç bir şey bilmemesinden daha önemli değil midir ?. Lütfen engelli çocuklarımızın eğitim almasını hep birlikte sağlayalım. Onlarda diğer çocuklar gibi eğitimlerini alsınlar. Bu eğitim zorunlu olursa bu problem ortadan kalkar." şeklinde konuştu.

Zaman